Realizowane Programy
Województwo Warmińsko - Mazurskie w ramach umowy nr KE.121.2020/ES z dnia 16 września 2020 r. o realizację zadania publicznego
Tytuł zadania "Pięć tysięcy róż"
W ramach projektu rzaplanowano następujące działania:
- warsztaty teatralne
- dwa spektakle teatralne w gminnych ośrodkkach kultury
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach umowy nr DPS/IV/51/OZKS/2020 z dnia 25 maja 2020 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego pod nazwą: "Od zależności ku samodzilności" - edycja 2020 r.
Tytuł zadania "Jestem ZA samodzielnością".
W ramach projektu realizowane są następujące działania:
- „Ja i Ty, czyli My” - integracja społeczna młodzieży z zespołem Aspergera,
- gospodarstwo domowe,
- trening koncentracji uwagi,
- sensoplastyka,
- zajęcia sportowo - ruchowe,
- letni maraton terapeutyczny,
- indywidualne wsparcie dla rodzica,
- indywidualne zajęcia terapeutyczne dla młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zagrożonych alienacją społeczną.
Gmina Olsztyn w ramach umowy nr 24/2020 S.524.4.22.2019 z dnia 24 lutego 2020 r. o realizację zadania publicznego
Tytuł zadania "Chcę być aktywny - zajęcia sportowe na basenie dla osób niepełnosprawnych"
W ramach projektu realizowane są następujące działania:
- zajęcia sportowo - rekreacyjne na basenie dla grupy zaawansowanej
- zajęcia sportowo - rekreacyjne na basenie dla grupy początkującej
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach umowy nr DPS/IV/54/OZKS/2019 z dnia 2 kwietnia 2019 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego pod nazwą: "Od zależności ku samodzilności" - edycja 2019 r.
Tytuł zadania "W drodze do samodzielności. Kompleksowe wsparcie osób z zespołem Aspergera i ich rodzin".
W ramach projektu realizowane są następujące działania:
- „Ja i Ty, czyli My” - integracja społeczna młodzieży z zespołem Aspergera,
- trening koncentracji uwagi,
- porozmawiajmy o… - trening kompetencji komunikacyjnych,
- letni maraton terapeutyczny,
- konsultacje dla rodziców,
- szkolenia wspierające terapię z zakresu zespołu Aspergera dla nauczycieli,
- warsztaty „Mam zespół Aspergera” – zajęcia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i liceum,
- indywidualne zajęcia terapeutyczne dla młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zagrożonych alienacją społeczną.
Województwo Warmińsko – Mazurskie w ramach Umowy nr FIOP/1/2018 z dn.14.06.2018 r. ze środków PFRON, zadanie z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych pod nazwą: "Mam wsparcie – mam szanse. Działania na rzecz aktywnego włączenia społecznego dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera".
W ramach projektu realizowane są następujące działania:
- „Ja i Ty, czyli My”. Integracja społeczna młodzieży z zespołem Aspergera,
- zajęcia z gospodarstwa domowego,
- zajęcia trening koncentracji uwagi,
- letni maraton terapeutyczny,
- konsultacje dla rodziców,
- szkolenia wspierające terapię z zakresu zespołu Aspergera,
- warsztaty „Mam zespół Aspergera” – zajęcia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i liceum,
Województwo Warmińsko – Mazurskie w ramach Umowy nr FIOP/3/2017 z dn.14.06.2017 r. ze środków PFRON, zadanie z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych pod nazwą: "Więcej wiem, potrafię więcej. Wieloprofilowe wsparcie osób niepełnosprawnych i osób bezpośrednio zaangażowanych w proces rehabilitacji społecznej".
W ramach projektu realizowane są następujące działania:
- indywidualne porady neurolingwistyczne i wielospecjalistyczne,
- szkolenia dla rodziców dzieci po diagnozie autyzmu,
- szkolenie z komunikacji AAC i obsługi programu MÓWIK,
- szkolenie dla nauczycieli, asystentów uczniów niepełnosprawnycj oraz pracowników obsługi rozpoczynających pracę z dzieckiem / uczniem z autyzmem,
- zajęcia trening uważności,
- zajęcia z gospodarstwa domowego,
- zajęcia komunikacja bez barier
- indywidualne zajęcia terapeutyczne z zakresu rehabilitacji ruchowej, integracji sensorycznej i terapii behawioralnej.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach umowy nr 72/XXVIII z dnia 17 maja 2017 r. o wsparcie realizacji zadania publicznego pod nazwą: "Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi" - edycja 2017 r. Tytuł zadania "Kompleksowe wsparcie osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz ich rodzin".
W ramach projektu realizowane są następujące działania:
- bezpośrednie wsparcie rodziców i dziecka po otrzymanej diagnozie autyzmu i zespołu Aspergera,
- zabawy w kolorze Blue,
- interwencja terapeutyczna w środowisku domowym,
- "Ja i Ty, czyli My" - integracja społeczna młodzieży z zespołem Aspergera,
- "Trening czyni mistrzem" - zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych dla dzieci z zespołem Aspergera w wieku 6-8 lat,
- grupa wsparcia dla osób dorosłych z zespołem Aspergera,
- szkolenia wspierające terapię z zakresu zespołu Aspergera,
- niebieska sobota,
- Akademia Wyjątkowego Rodzica 6,
- warsztaty "Mam zespół Aspergera".
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach umowy nr ZZO/000139/14/D z dnia 31 marca 2015 r. o zlecenie realizacji zadań w ramach art. 36 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
Cel programowy: Zwiększenie samodzielności osób niepełnosprawnych w różnych typach placówek. Zadanie pod nazwą: „Wielopłaszczyznowa rehabilitacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej”.
W ramach projektu realizowane są następujące zajęcia rehabilitacyjne:
- integracja sensoryczna
- komunikacja alternatywna
- rewalidacja z wykorzystaniem komputera
- rehabilitacja ruchowa
- trening umiejętności społecznych
- usprawnianie ruchowe poprzez taniec
- terapia Biofeedback
- terapia Tomatis
- terning behawioralny
- sensorytmika
- dogoterapia
- trening aktywizacji zawodowej
Samorząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego w ramach Umowy nr FIOP/1/2016 z dn.01.07.2016 r. ze środków PFRON, zadanie z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych pod nazwą:
"O wiedzy do działania. Wsparcie dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera oraz ich rodzin".
W ramach projektu realizowane są następujące podzadania:
1. Bezpośrednie wsparcie rodziców i dziecka po otrzymenej diagnozieautyzmu i zespołu Aspergera.
Podzadanie ma na celu wprowadzenie rodziców do aktywnego udziału w procesie rehabilitacji dziecka i w konsekwencji uczynienia go współterapeutą zaraz po otrzymanej diagnozie.
2. Zabawy w kolorze Blue.
Stowarzyszenie planuje przeprowadzić cztery spotkania, w trakcie których rodzice będą mieli okazję nabyć umiejętności wprowadzania swoich dzieci w świat zabawy, tak aby terapie, którym dziecko podlega w placówkach oświatowych czy innych miejscach wsparcia, były kontynuowane w środowisku domowym.
3. Interwencja terapeutyczna w środowisku rodzinnym.
Objęcie rodziny powyższą formą wsparcia możliwe będzie w sytuacji, kiedy mimo udzielonej pomocy na terenie placówki czy w punkcie konsultacyjno-diagnostycznym nadal utrzymywałyby się nasilone zachowania niepożądane. Wówczas, aby zapobiegać sytuacją niewydolności domu rodzinnego, zostanie wytypowany terapeuta, który w środowisku domowym podejmie pracę z rodzicami i dzieckiem.
4. "Ja i Ty, czyli My". Integracja społeczna młodzieży z zespołem Aspergera.
Podzadanie jest kontynuacją działań wobec beneficjentów uczestniczących w cyklicznych, weekendowych zajęciach z treningu umiejętności społecznych. Nowym elementem, o który będą wzbogacone dotychczas podejmowane działania jest organizacja zajęć w różnych miejscach przestrzeni publicznej.
5. Szkolenia wspierające terapię z zakresu Zespołu Aspergera.
Szkolenia będą dotyczyć zespołu Aspergera. Przeznaczone są dla rodziców, opiekunów, wszystkich osób które pracują lub mają do czynienia z osobami niepełnosprawnymi. Prowadzone będą przez specjalistów na co dzień pracujących z osobami niepełnosprawnymi. Przewiduje się organizację dwóch 5 – godzinnych spotkań.
6. Wieczór z autyzmem. Projekt filmowy.
Projekt filmowy to cykl spotkań tematycznych prezentujących filmy fabularne ukazujące problematykę osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz ich rodzin.
7. Akademia Wyjątkowego Rodzica 4 - zajęcia warsztatowo-terapeutyczne dla rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wsparcie rodziców, wyposażenie ich w niezbędną wiedzę na temat zaburzeń rozwojowych ich dzieci oraz nabycie właściwych umiejętności wychowawczych konieczne jest do skutecznego radzenia sobie z niepełnosprawnością dziecka. Wobec powyższego zadanie skierowane do rodziców i opiekunów będzie obejmowało 8 spotkań terapeutycznych.
Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych zadań realizowanych w ramach projektów będą umieszczane na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej: www.wyjatkoweserce.pl. Informacje można również uzyskać w biurze Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce: pok. nr 20 B tel. 89 538-92-61.